Informatika – učivo, požadavky, hodnocení
(Fyzika v předchozím příspěvku)
Pozor! Na Google Učebně jsou vždy zadání průběžných prací. Informujte mě v případě problémů s přístupem. Také se mnou můžete řešit potíže s přihlášením k Gmailu a počítačům.
Možnosti konzultací
Po předchozí domluvě ve středy a pátky od 14.20 (3. patro, učebna ČJ-D, pak dle potřeby v PC učebně).
Učivo
Programování hardwarové desky shrnuje dosavadní kurz programování a zkouší jej na skutečném zařízení mimo počítač. Mělo by probíhat okolo přelomu pololetí. Nedokončená témata z Hromadného zpracování dat se budou případně probírat v rámci projektů v 9. ročníku.
Požadavky na pomůcky
- Sešit A5 nebo A4 s alespoň 20 listy (ano, nebudeme do sešitu psát tolik), jakýkoli typ. V případě, že žák používá portfolio, není potřeba sešit, ale musí listy datumovat nebo jinak číslovat. Sešit může být z loňska.
- Psací potřeby pro sešit.
Pár pravidel co s pomůckami
- Sešit nebo portfolio je povinné! V odůvodněných případech můžete mít místo části zápisků do sešitu v mobilu fotografie tabulí.
- Co v sešitě/portfoliu být má? To, co na hodině nebo z Google Učebny určeno k zápisu z tabule. Z tohoto pravidla neexistují výjimky, ale zápisky mohou být „vlastními slovy“.
Hodnocení
- Kontrola sešitu: až dvakrát za pololetí plošně jako součást plnění některého z úkolů.
- Známkou se vždy uzavírá hodnocení práce v daném tématu (za dosavadní období). Každé téma výše uvedeného plánu probíhá obvykle více než jednu vyučovací hodinu.
- Všechny hodiny v pololetí budou patřit do některého období – některému tématu z plánu výše.
- Každé probíhající období (téma) má svůj úkol na Google Učebně. Úkol je součást práce v hodině. Odevzdaná práce určuje známku za uběhlé období.
- Úkoly z daného tématu jsou zadávány různě pro 2 až 3 skupiny žáků: 1) žáci bez znalosti programování, 2) programující žáci (zájemci), a případně 3) vybraní žáci (podle potřeby).
- Každá známka má váhu odpovídající počtu týdnů, po které jsme v daném tématu byli. Každý týden dá z váhy jednu desetinu (0,1).
- V případě, že žák neplní z kázeňských důvodů zadání v hodině („nemá kladný vztah k práci“) a nenajdeme řešení, udělená známka z úkolu zakončujícího dané období bude ještě pohoršena o 1 stupeň (v souladu se ŠŘ pro předměty s převahou praktických činností, protože výstupem žáka je i průběžné zapojení do činností). Toto se může v rámci období opakovat.
- Při dobrovolné aktivitě navíc, asistenci v hodině, opravou chyby učitele, prezentováním nebo vypracováním úloh na požádání, se žáku zase zajišťuje o stupeň lepší známka z období. Též lze opakovat.
- Všichni žáci dostanou během prvních dvou výukových týdnů základní známku 1, tedy s vahou 0,2. Poté hodnocení probíhá podle pravidel výše.
- Účast v dlouhodobých zájmových projektech nebo soutěžích (KSP, ITSlot, Úžlabinská informatika,…) → bezpodmínečná jednička v pololetí.
- Nehodnocen za pololetí → přesahují-li [S] ze všech známek 30 % (to je např. z 5 známek 1, ze 7 známek 2 atd.). Kontrola probíhá na Nový rok a na konci května.
- Hodnocení zakládám jen na známkách. Při vysoké absenci dohodneme doplňující úkoly ze zameškaných období (témat).